Direktlänk till inlägg 20 augusti 2010

Nattugglan

Av Klara Regina - 20 augusti 2010 00:49

                           


Hoho alla nattdjur därute! *vinkar frenetiskt framför datorskärmen*


Just nu sitter jag och lyssnar på Mute Math (på spotify-It's my drug). Jag lyssnar på musik i stort sett hela dygnet, nu kommer det dock bli annorlunda i vardagen. När man måste använda ett sådant där kommunikationsmedel. Vad kallas det? Juste, att prata, (!) hade glömt bort DET över sommarlovet.

 När jag lyssnar så där så hamnar jag liksom i min egna lilla "bubbla" efter ett tag, ganska härligt, men tiden bara rinner iväg och helt plötsligt har det gått tre timmar.

Tänk vad musik kan göra.

Har du någon favoritmusik? Något att rekommendera? Jag är musikslukare och lyssnar ofta på samma låtar länge och om och om igen. Men efter ett tag så behöver man ju hitta nytt. Ganska ofta faktiskt! Kommentera!

Det värsta är ju när man hittar ett band, musiker, kompositör etc via en fantastisk låt, och man blir helt betagen, sedan visar det sig att det bara var på just den där låten och inget annat som var just så bra blir det lite jobbigt. Något man måste tänka på själv som låtskrivare också. Man måste vara varierad, hålla sin stil, vara egen, kunna våga experimentera men samtidigt inte sväva ut för mycket för att det ska bli för spretigt. Det kommer verkligen bli en utmaning i fortsättningen att skriva musik - men jag har inspiration så jag hoppas på det bästa. 


God natt!

 

                                                          

 
 
Tobias

Tobias

20 augusti 2010 09:54

Haha Klara! Du är rolig du! :P Själv så kan jag lyssna på samma klassiska musik länge. Eller a, i en evighet. Tröttnar aldrig. Det senaste nya stycket jag fick en kick av är Tchaikovskys första pianokonsert. WOW! Rysk musik är så cool!

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Klara Regina

20 augusti 2010 16:31

så sant- det finns såklart undatag. Lyssnar om och om igen på några favoriter : ) Så härligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Regina - 27 juli 2011 19:57

    Hä ligger en låt som jag och en skolkamrat har gjort, den heter "gasping for air" och ligger i spellistan till höger på hemsidan, passa på att lyssna på de andra låtarna också!       http://www.rytmus.se/Stockholm.aspx  ...

Av Klara Regina - 2 april 2011 22:06


  Ursäkta min inaktivitet. Det är lite mycket just nu så jag känner inte att jag hinner, men ska försöka lägga upp min musik så fort jag får tid   Så länge kan du ju lyssna på det jag har här på sidan, säg vad du tycker.    Enjoy!   ...

Av Klara Regina - 3 mars 2011 14:35

  Hallå igen, är ledsen över att jag inte kan vara så aktiv, har varit lite mycket just nu, den här bloggen är så liten ändå så ingen dör väl precis.    Allt jag har att säga är... Lyssna på den här musiken.    ...

Av Klara Regina - 21 februari 2011 22:17

  Jag använder ju mig av ett gästkonto på en annan dator just nu, eftersom det bär mig emot att använda den gamla. Dessvärre finns det en idiotfunktion som raderar allt man har gjort på det när man loggar ut (vafaan!??) som har raderat det jag gjor...

Av Klara Regina - 20 februari 2011 18:07

Bitvis hektisk helg. Tappade bort min plånbok i fredags när jag var med en kompis. Men som tur var hittades den av en snäll människa så jag kunde få tillbaka den. Och jag oroar mig lite över diverse prov som kommer i veckan. Har suttit med ljud...

Ovido - Quiz & Flashcards