Direktlänk till inlägg 3 september 2010

Ibland blir man helt enkelt trött på att åka buss

Av Klara Regina - 3 september 2010 15:56



Åh det var så störande idag när jag var på väg hem.

Jag var trött och seg, det var kallt ute och jag sprang till bussen. Väl på bussen satt det en dam som mycket ofrivilligt flyttade på sin väska för att jag skulle kunna sitta (det fanns inga platser kvar) men sedan så satt hon med benen korsade över halva min plats så jag satt på kanten. Mm jättemysigt.


Samtidigt är det en mamma längst fram i bussen med sin lilla dotter som skriker ut i bara h** och sparkar om vartannat. Jag var inte precis på humör för det om man säger så. Det var så otroligt öronbedövande så en kvinna (annan mamma) kom fram till mamman och försökte ge en nappflaska men mamman skakade bara på huvudet. 

Damen bredvid mig gick fram och försökte hyscha ner ungen som satt och sprattlade och skrek men mamman sa bara "hon är trött". 

Det är ju ingen fara, och jag tyckte synd om dem men jag kan inte låta bli att undra varför kvinnan inte gjorde något åt det utan mest satt och höll fast flickan, passivt. 

Det finns säkert en anledning. Det kanske helt enkelt inte gick att göra något åt det, men ändå. 

Jag har absolut inte någonting emot små barn, men det här var riktigt irriterande. Kunde inte låta bli att tänka "tyst unge! Jag har ont i huvudet!" Förlåt mig T_T

Satt i en kvart med det där och många passagerare satt och höll för öronen. 


Var bara tvungen att dela med mig av denna ytterst intressanta upplevelse. Jag är fascinerad över hur starkt en sådan liten krabat kan låta O_o'' och sparka. 


                                                             


Wow. Och ännu ett världsproblem är löst. 


håhå≈


Annars så var dagen ganska bra faktiskt  

 
 
Tobias

Tobias

3 september 2010 16:35

Usch! Förstår dig, 19 bussen till skolan är alltid full! -.-

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Jöjjö

3 september 2010 21:41

Tänk på mig som har det där hemma, flera gånger i veckan ;) det är faktiskt så att när de är sådär helt avgrundsdjupt förtvivlade finns det väldigt lite man kan göra, särskilt bland folk. men usch vad störande det är x''D

fast töta är de ju :3

Klara Regina

4 september 2010 12:22

jamen eller hur.
Normalt barnskrik, irriterande, men det går ju bra ändå. Men det här var så mycket så jag blev helt förvånad! Hon verkligen vråååååålade. Hela bussen satt som paralyserad O_o''

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Regina - 27 juli 2011 19:57

    Hä ligger en låt som jag och en skolkamrat har gjort, den heter "gasping for air" och ligger i spellistan till höger på hemsidan, passa på att lyssna på de andra låtarna också!       http://www.rytmus.se/Stockholm.aspx  ...

Av Klara Regina - 2 april 2011 22:06


  Ursäkta min inaktivitet. Det är lite mycket just nu så jag känner inte att jag hinner, men ska försöka lägga upp min musik så fort jag får tid   Så länge kan du ju lyssna på det jag har här på sidan, säg vad du tycker.    Enjoy!   ...

Av Klara Regina - 3 mars 2011 14:35

  Hallå igen, är ledsen över att jag inte kan vara så aktiv, har varit lite mycket just nu, den här bloggen är så liten ändå så ingen dör väl precis.    Allt jag har att säga är... Lyssna på den här musiken.    ...

Av Klara Regina - 21 februari 2011 22:17

  Jag använder ju mig av ett gästkonto på en annan dator just nu, eftersom det bär mig emot att använda den gamla. Dessvärre finns det en idiotfunktion som raderar allt man har gjort på det när man loggar ut (vafaan!??) som har raderat det jag gjor...

Av Klara Regina - 20 februari 2011 18:07

Bitvis hektisk helg. Tappade bort min plånbok i fredags när jag var med en kompis. Men som tur var hittades den av en snäll människa så jag kunde få tillbaka den. Och jag oroar mig lite över diverse prov som kommer i veckan. Har suttit med ljud...

Ovido - Quiz & Flashcards