Direktlänk till inlägg 15 september 2010

musik och skola

Av Klara Regina - 15 september 2010 19:05

                                        


Hej och goddag. 

Här gjorde jag en liten snabb spellista på Mixpod.com att lyssna på på Onsdagskvällen. Jag kanske redigerar den sen men enjoy!



MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com



Brukar du analysera den musik du lyssnar på? "Bryta" sönder den (låter lagom brutalt) , dela upp den så man ska höra varje instrument, vilka det är, vilken/vad för effekt som är på och hur personen i fråga spelar instrumentet?


Det gjorde vi på arr och kompositionslektionen idag.


För övrigt så var det en vanlig skoldag. Förutom allt detta tjat om alla partier, politik och obligatoriska deltaganden på debatter etc. Och jag känner inte att jag orkar efter ett tag. 

Men så är det nästan med allt, i för stora doser så... Blir det helt enkelt för stora doser.

Sen finns det ju en annan faktor som  påvisar att det vilar någon sorts förbannelse över att allt som är obligatoriskt i skolan - det blir tråkigt. Exempel:

När det helt plötsligt blir en läxa att läsa "Hemsöborna" av August Strindberg som jag för övrigt anser vara en väldigt bra bok med vackert språk, anrik och rolig, så blir det helt plötsligt en motsättning och det är många som inte alls vill överhuvudtaget öppna boken. Det betyder att chansen är ganska stor att de inte kommer vilja läsa någon litteratur av honom i framtiden då de förknippar Strindberg med "skolbok". Någon som känner igen sig? 

Även fast det skulle vara roligt att göra en viss uppgift så blir det, så fort uppgiften är förknippad med skolan en väldigt tråkig uppgift som man inte alls vill göra. 

Konstigt det där... D: 


My conclusion. IS!..


Dagens nördness: music<3



P.S Är det bara jag som inte riktigt kan se skillnad på om personen däruppe är en man eller kvinna? Vad tror du? O_o

 
 
Ingen bild

Jöjjö

15 september 2010 21:23

It's ā dude, duh. :3

Klara Regina

16 september 2010 20:42

doesn't have to be that, duh :3 He/she's got some boobs. Small ones O_o''

 
Tobias

Tobias

15 september 2010 22:14

Jag analyserar ofta musiken jag lyssnar på. Liksom, vad tänkte personen på när han/hon skrev det? Facinerande!

http://www.bachbloggen.bloggplatsen.se

Klara Regina

16 september 2010 20:43

Jamen eller hur. Dock här så är det ju så att man analyserar inte kring vad människan skrev och vad han/hon tänkte på när. Utan snarare komponenterna till själva musiken. Och om t ex basen är distad, slap etc

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Regina - 27 juli 2011 19:57

    Hä ligger en låt som jag och en skolkamrat har gjort, den heter "gasping for air" och ligger i spellistan till höger på hemsidan, passa på att lyssna på de andra låtarna också!       http://www.rytmus.se/Stockholm.aspx  ...

Av Klara Regina - 2 april 2011 22:06


  Ursäkta min inaktivitet. Det är lite mycket just nu så jag känner inte att jag hinner, men ska försöka lägga upp min musik så fort jag får tid   Så länge kan du ju lyssna på det jag har här på sidan, säg vad du tycker.    Enjoy!   ...

Av Klara Regina - 3 mars 2011 14:35

  Hallå igen, är ledsen över att jag inte kan vara så aktiv, har varit lite mycket just nu, den här bloggen är så liten ändå så ingen dör väl precis.    Allt jag har att säga är... Lyssna på den här musiken.    ...

Av Klara Regina - 21 februari 2011 22:17

  Jag använder ju mig av ett gästkonto på en annan dator just nu, eftersom det bär mig emot att använda den gamla. Dessvärre finns det en idiotfunktion som raderar allt man har gjort på det när man loggar ut (vafaan!??) som har raderat det jag gjor...

Av Klara Regina - 20 februari 2011 18:07

Bitvis hektisk helg. Tappade bort min plånbok i fredags när jag var med en kompis. Men som tur var hittades den av en snäll människa så jag kunde få tillbaka den. Och jag oroar mig lite över diverse prov som kommer i veckan. Har suttit med ljud...

Ovido - Quiz & Flashcards