Direktlänk till inlägg 27 oktober 2010

Vocaloids - är bara början till världens undergång!?

Av Klara Regina - 27 oktober 2010 17:17


Skolfoto

Idag så var det skolfotografering. Det blir dock inte ett vanligt klassfoto, utan det är individuella bilder då man fick göra vad man vill och välja vilken bild man vill ha sen, tror det kommer via mail.


Vocaloids


Ja, tänkte ta upp ämnet vocaloids. Känner du till detta fenomen?

Helt sjukt egentligen, det kommer säkert sluta med att all musik blir artificiell. Man börjar allvarligt tro att hela musikbranschen kommer bli ersatt av "de perfekta" människorna - robotar. Det är bara en tidsfråga.


Om du inte känner till vad vocaloids är så kan du se det i det här klippet:

Klicka  till höger för undertext!


När man kollar runt på internet kan man se i kommentarer och dylikt att  många verkar nästan tro att de här karaktärerna som sjunger finns på riktigt. Eller vill att de ska finnas. 


Då börjar man reflektera...

Det kan bara bevisas att vi är människor genom att vi själva vet och känner att vi är det. Vi kan inte veta om någon annan är en människa. En robot ser ut som en människa och det finns inget bevis för att den inte känner något, eftersom det enda vi ser är dess handlingar, som kan ses som mänskliga. (Nu menar jag inte "bevis" utan snarare att - även fast man vet att den där personen inte är riktig så vill vi inte tro det)


Själv, som sångare tycker jag det är lite skrämmande... Men intressant. Dock så kan jag inte lyssna på det och bli helt betagen, det låter så artificiellt och det finns inte så mycket dynamik i rösten. Det låter så platt. Stör mig lite på när folk skriver att "vocaloids är bättre än riktiga människors röster".  Men tekniken är otroligt intressant och om man bara ser det som en annan konstform så... Själva animationen etc är väldigt skicklig.



Det här är ju galet! Vilket århundrade lever vi egentligen i!??

 Förlåt alla Justin Bieber älskare... Men personligen anser jag nästan att det här hologrammet är bättre! >_<'' (jag är inte så förtjust i Bieber nej.)

This is just the beginning

anime · film · konst · Musik
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Klara Regina - 27 juli 2011 19:57

    Hä ligger en låt som jag och en skolkamrat har gjort, den heter "gasping for air" och ligger i spellistan till höger på hemsidan, passa på att lyssna på de andra låtarna också!       http://www.rytmus.se/Stockholm.aspx  ...

Av Klara Regina - 2 april 2011 22:06


  Ursäkta min inaktivitet. Det är lite mycket just nu så jag känner inte att jag hinner, men ska försöka lägga upp min musik så fort jag får tid   Så länge kan du ju lyssna på det jag har här på sidan, säg vad du tycker.    Enjoy!   ...

Av Klara Regina - 3 mars 2011 14:35

  Hallå igen, är ledsen över att jag inte kan vara så aktiv, har varit lite mycket just nu, den här bloggen är så liten ändå så ingen dör väl precis.    Allt jag har att säga är... Lyssna på den här musiken.    ...

Av Klara Regina - 21 februari 2011 22:17

  Jag använder ju mig av ett gästkonto på en annan dator just nu, eftersom det bär mig emot att använda den gamla. Dessvärre finns det en idiotfunktion som raderar allt man har gjort på det när man loggar ut (vafaan!??) som har raderat det jag gjor...

Av Klara Regina - 20 februari 2011 18:07

Bitvis hektisk helg. Tappade bort min plånbok i fredags när jag var med en kompis. Men som tur var hittades den av en snäll människa så jag kunde få tillbaka den. Och jag oroar mig lite över diverse prov som kommer i veckan. Har suttit med ljud...

Ovido - Quiz & Flashcards